keskiviikko 19. heinäkuuta 2017

Syvissä vesissä

Kuvat: Pia Miettinen
SARAN kanssa käytiin kisaamassa rallia sunnuntaina Kouvolan Seudun Seurakoirakerhon järjestämässä kokeessa heidän ulkokentällään Valkealassa. Tuomarina oli Taru Leskinen. Mua ei hirmuisesti jännittänyt ennen kuin sitten kehässä. Ja sössin taas :p Jalkojen välistä puolen vaihdossa annoin koiralle käskyn vaihtaa puolta vaikka omat jalat oli väärin päin. Uusittiin kyltti (-3) ja tästä alkoi alamäki. Mä en viihtynyt enää kehässä ja koira oli tästä lähtien vähän poissaoleva, kontakti katkeili ja välillä käskyjä tarvitsi toistaa sekä käsimerkkejä käyttää. Isompi moka tuli sivulla pyörähdyksessä, jonka ajoitin vasta kyltin jälkeen (-10). Pienempiä pistemenetyksiä tuli siellä täällä. Ohjaajan virhe (-1) tuli liikkeestä seisomissa ja koiran kierrossa. En tiedä mitä tein :p Kontrollin puutetta (-1) oli puolenvaihdossa takaa, jossa Sara samalla hypähti mun selkää vasten. Epätarkkuutta (-1) oli koiran tullessa oikealta eteen ja kiertäessä vasemman kautta oikealle. Lopputulemana siis VOIHYV 84 p. ja sijoitus 3./8. Tää oli kolmas tulos tästä luokasta, joten koulari RTK3 tuli. Tuomarin kommenttina Sarppaa kehuttiin taitavaksi koiraksi ja sitähän se on <3 Koiran piikkiin laitan kaks pistettä, loput oli mun syytä :p
 



Mestarin kisoja olen jo katsellut sillä silmällä syksylle. Liikkeistä kaikista eniten tekemistä on puolenvaihdossa edestä. Olen aikoinaan opettanut koiran vaihtamaan puolta silleen söpösti pitäen rintasuuntansa kohti minua. Tälleen Sarppa mieluiten vaihtaisikin puolta. Rallyssahan koiran rintamasuunta ei vaan saisi kääntyä. Kaikkea muutakin saisi kyllä treenata.

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti