maanantai 7. maaliskuuta 2011

Huono minä


SARAN agitreeneissä takaakiertoteema jatkui.



Halusin välttämättä tehdä valssilla 5. esteelle viennin (koska pidän niin valsseista :p). Jouduttiinkin sitä useamman kerran hinkkaamaan, sillä valssin ajoitus tai minun sijainti oli pielessä. Onnistui sekin kuitenkin lopulta. Kokeilin myös ohjata koiran kiertämään hypyn toiselta laidalta, jonne koiralla oli putkelta suora linja. Selvästi parempi niin.



Kokeilin leyeröintiä 3.-4. esteillä. Itse leyeröinti toimi, mutta renkaalta putkeen mennessä koira ehti tehdä laajan kierroksen. Parempi oli siis ohjata esteiden viereltä. Muuria kokeiltiin sekä takaakierrolla että ilman. Kaikista eniten aikaa käytettiin 7.-8. esteillä, jotta sain oman liikkeen kuntoon ja koiran juoksulinjat hyviksi. Keppien avokulma onnistui hyvin, kun saattelin koiran pitkälle. Kaikki kontaktit sujui nyt ihan ok pysäytyksin.


Oltiin vika suoritusvuorossa oleva koirakko ja toista rataa tehdessä aika alkoi loppumaan. Saatiinkin mulle päälle se "kiirekiirekiire"-asenne, jolloin ohjaan kiireellä miten sattuu. Mun pitäisi kaikesta ympärillä olevasta huolimatta rauhoittaa mieleni ja ohjata koiralle reilulla tavalla. Lisäksi kun virhe johtuu minun ohjauksesta, sitä ei pitäisi näyttää koiralle, joka tekee kuitenkin juuri niinkuin pitääkin. Vähän liian usein paistoi koirallekin se "Höh"-fiilis...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti