torstai 31. maaliskuuta 2011

Tupla-agit


Aamusella treenattiin ensin Sporttikoirahallille Eevan & Kumman kanssa. RINNAN kanssa tehtiin ensin puomia (ylös- ja alasmenot pöydällä). Jätin tällä kertaa edestä namialusta pois (kotona en oo sitä käyttäny, mutta muualla treenatessa kyllä). Aiemminhan olen jättänyt tyhjän namialustan eteen ja täyttänyt sen 2on2offiin palkkaamisen jälkeen. Nyt palkkasin pennen 2on2offin ja lisäsin sen jälkeen alustan nameineen eteen ja vapautin sinne. Ilman näkyvää alustaakin pennen asennot oli suoria, myös minun jäädessä taakse. Kun penne oli asennossaan ja alusta täytettynä edessä, pystyin ongelmitta siirtymään puomin toiseen päähän. Kunnolla taakse jättäytyminen (puomin alkuun) pennun suorittaessa puomia ei kuitenkaan vielä toimi. Tällä kertaa penne kesti nyt ohijuoksunkin!


Hyppytekniikkana tehtiin tällä kertaa set pointia. Rima nousi nyt 25 cm asti. Tämä sujuu :) Uutena asiana tehtiin etäisyyden arviointia. Neljä estettä, kolmessa ekassa vain speed pumb ja vikassa rimakin. Etäisyydet viimesen ja toisiksi viimeisen esteen välillä oli 10, 10 ½ ja 11 askelta. Pikkasen taisi olla epävarmuutta mukana, mutta ihan hyvin Rinna etäisyyttä arvioi.


Rinna karkasi myös kerran A:lle. Ihan mallikkaasti se onneksi sen suoritti. A:lla 2on2offissa pentu kääntyy mua kohden. Tätä pitää työstää, kunhan vaan A-este otetaan ensin treeniohjelmaa. Vielä ei ole kuitenkaan sen aika.


---


Sporttikselta siirryttiin Agimestaan SARAN treeneihin. Karo oli suunnitellut kivan radan :) Kakkos- ja kutosesteet mentiin twistaten.


 


Kaikista vaikein kohta oli saada koira 6. esteen jälkeen putkeen. Mun putkihullu koira haki vaan puomille! Twistaus 6. esteellä onnistui hyvin, mutta sen jälkeen olin auttamatta myöhässä vekkauksen kanssa. Treenaamalla saatiin munkin jalkoihin vipinää ja tämäkin sujumaan. Muuten putki-puomi-erottelu toimi hyvin. Puomilla koira haki hyvin 2on2offiin minun jättäytyessä puomin alkupäähän. Laukka ei tainnut kuitenkaan kantaa loppuun asti ja loppuasento oli vinoutunut minuun päin.


Lisäksi otettiin erikseen keppikulmia. Sara haki loistavasti kepit niin avo- kuin umpikulmistakin minun ollessa keppien loppupäässä! RINNA pääsi vielä lopuksi rallattelemaan parit putket ja pussia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti