tiistai 1. elokuuta 2017

Tilanne haussa

Parit viimeisimmät hakutreenit oli varsin hyvät summaamaan RINNAN haun tilannetta. 

Alueelle tuloa on työstetty. Rinna nostaa helposti kierroksia, kun haku on sen mielestä vaan niin kivaa. Autosta otto sujuu jo ja alueelle tulokin alkaa jo sujumaan ihan kivasti namppoja nakellen. Hallinnassa ilmottautumiseen tulossa on vielä tehtävää. Rinna kun kuumuu sitä enemmän mitä lähemmäs mennään ja mitä enemmän hidastellaan. Näitä tehdään vielä paljoilla avuilla, mutta vähitellen yritetään saada mielentilaa pysymään hyvänä ilman apujakin.

Treeneihin muuallekin on alettu ottamaan palkkaamattomuutta. Treeneissä maalimiehiltä koira ei saanut aina palkkaa vaan olen palkannut sen joko sivulle tulosta ilmaisun jälkeen tai hallinnassa kulkemisesta takaisin keskilinjalle tai sitten koko suoritus on ollut palkaton. Palkkaamattomuus on huonontanut ainakin hallinnassa keskilinjalle kulkemista. Edelleen  haukku on helposti katkeilevaa koiran tarkkaillessa missä minä kuljen. Nyt olen maalimiehelle menessä pysähtynyt aina haukun katketessa ja olen edennyt vain koiran haukkuessa. Rinnaa tämä on hämännyt nyt niin, että se on jättänyt ilmaisut kesken ja tullut minun luokse. Olen kääntänyt sille selkää, jolloin se on palannut takaisin maalimiestä haukkumaan. Vaikeudet maalimiehen löytämisessä tietää aina edelleenkin huonoa ilmaisua. Ilmaisu lähtee koiralta kovaa ja korkealta kiljuntana. Se saattaa palata myös huonoihin tapoihin ja  talloa maalimiestä. 

Mulla on edelleen hahmottamisvaikeuksia alueen lukemisessa. Edelleenkin lähetän koiraa helposti siten, että sille jää tutkimatonta aluetta väliin. Nämä provosoi Rinnaa taaksepäin työskentelyyn ja vinoihin pistoihin. Tyhjissä ei ole ollut ongelmia, mikäli en lähetä koiraa juurikin siten, että sen tarvii työskennellä taaksepäin alueen tarkistamiseksi. Silloin luonnollisestikin jää laatikkopistot tekemättä. Toistaiseksi koiraa ei ole lähetetty vielä kunnon vastatuuleen tyhjälle eikä siten ole koiran tottelevaisuutta tarkistettu ;)

Treeniä on siis tehtävä sekä koiralle että itselle!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti